Virágok és Műemlékek Dél-Franciaországban és Észak-Olaszországban

8 nap, 5 ország, 4000 km röviden tömören képekkel.

Az útvonal:

Teljes útvonal

Pécs – Budapest – Szlovénia – Olaszország – Cremona – Genova – San-Remo – Franciaország –  Monaco –  Cannes – Marseille – Arles – Nimes – Pont du Gard – Avignon –  Orange – Grenoble – Torino – Milanó – Garda-tó –  Miramare kastély – Szlovénia – Budapest – Pécs

1. nap: Pécs – Budapest – Szlovénia – Olaszország

Első nap

Reggeli indulás. Szlovénián keresztül a Júlia-Alpok vonulatain érkezünk Olaszországba. Szállás Cremona környékén.

Képek az első napról

2. nap: Cremona – Genova – San-Remo – Franciaország

Második nap

Reggel séta Cremonában, Stradivari városában. Dóm, Keresztelő kápolna, Torazzo, mely Európa legmagasabb harangtornya, Milit-loggia. Folytatjuk utunkat a Ligure-tenger partjára, Genovába. Kolumbusz és Garibaldi városában

séta. A belváros felkerült a Világörökség listájára is. Láthatjuk a St. Laurence katedrálist, Kolombus szülőházát, a hercegi palotát és a kikötőt. A várost elhagyva a tengerparti szakaszon több mint száz alagúton áthaladva tartunk Franciaország felé. A határ előtt letérünk a sztrádáról és sétálunk a Virágok Riviérájának legelegánsabb városában, a dalfesztiválról is híres San Remoban. Jól esik a kis séta a buszozás után, a hangulatos tengerparti településen. Szállás Nizza közelében.

Képek a második napról

3. nap: Monaco

Aki akarja ezt a napot a szálloda medencéjénél napozással töltheti, vagy busszal lemehet a tengerpartra fürdeni. A különlegességre vágyóknak azonban javasoljuk, hogy délután jöjjenek velünk egy fakultatív programra, a világ legelegánsabb mini államába, Monacoba. A nizzai tengerparton haladunk végig, gyönyörködve a városban és a pálmafás sétányban. A várost elhagyva megállunk a híres Eze Parfümgyárban. A több mint három órás monacoi városnézés programunk során lefényképezhetjük a nagyhercegi palotát, az Óceonográfiai Múzeum épületét, a katedrálist, a kikötőt és a Kaszinót, ahol a szerencséjüket is kipróbálhatják a vállalkozó kedvűek. Este érkezünk vissza szállásunkra.

Képek a harmadik napról

4. nap: Cannes – Marseille – Arles

Továbbindulunk Cannes-ba, ahol a híres Fesztiválpalota környékét keressük fel. A Cote d’Azurt elhagyva Provance-on keresztül haladva érkezünk Marseille-be. A város ékességei az Öreg kikötő és a dombtetőn lévő katedrális. A város előtt a tengerben látható If vára, ahol Monte Cristo grófja is raboskodott. Városnézésünket követően tovább utazunk Arles környéki szállásunkra (2 éj). Programunk részeként útközben megállunk egy francia boros gazdánál. Itt megtudjuk, miért híresek a francia borok. Először megnézzük az ültetvényt, majd következik a borkóstoló, ahol fehér, rosé és vörös bort ízlelhetünk meg. A végén természetesen lehet vásárolni is. A borkóstolót és a bemutatót az út részvételi díja tartalmazza.

Képek a negyedik napról

5. nap: Arles – Nimes – Ponte du Gard – Avignon

Ötödik nap

Ezen a napon vagy pihennek és sétálnak a környéken, vagy eljönnek velünk egy szédületes kirándulásra. Három olyan helyet is felkeresünk, mely a Világörökségek listáján is szerepel. Reggel városnézés Arles-ban. Van Gogh is imádta ezt a várost, az egyik legtermékenyebb korszaka is ide kötődik. Megnézzük az Amphiteatrumot, az Ókori színházat, a St Trophime templomot. Provance tartományban, a levendulák hazájában haladunk tovább. A nap során, aki akar, különböző kiszerelésekben vásárolhat a környék jellegzetes virágait rejtő kis illatzsákokból. Nimes-be érve régi római emlékek fogadnak:  Amphiteatrum, Nagy Torony, belváros, Szt. Pál templom, La-Fontaine park. Nimes az egyik legszebb dél-francia város, erről Önök is meggyőződhetnek. Továbbutazva a világ leghíresebb vízvezetékét tekintjük meg a Pont du Gard-ot. Ez a monumentális építmény a római építészet remekműve. Ezt követi a Pápaság volt központja, Avignon. A XIV. században hét pápa lakott a ma is jó állapotban lévő palotában. Mellette látható a román és gótikus stílusú katedrális. Feltétlenül le kell fényképezniük a híres Csonkahidat is, majd utazunk vissza szállásunkra.

Képek az ötödik napról

6. nap: Orange – Grenoble – Torino

Hatodik nap

Orange városába indulunk reggel. Utunkat végig a mediterrán növények látványa színezi. A városba érve megtekintjük a Világörökség listáján is szereplő római kori antik színházat és környékét, valamint a Diadalívet. Folytatjuk utunkat a Francia-Alpokba. Itt a legismertebb városban, a téli olimpiának is otthont adó Grenobleben állunk meg. Elámulunk a körülöttünk magasodó több mint 3000 m magas csúcsokon. Csodálatos az itt-ott megjelenő hófoltok látványa a nyári kánikulában. Megnézzük a katedrálist, az Igazságügyi Palota épületét és a belvárost. Ezt követően aki akar, az egy látványos felvonózáson is részt vehet. A kabinnal több, mint 200 m-t emelkedve megyünk fel a hegyre. Menetközben és a csúcsról mesés kilátás tárul elénk a városra, az Isere folyóra és a környező hegyekre. Programunk után a hegyek közt kanyarogva Olaszországba utazunk. Szállás Torinónál.

Képek a hatodik napról

7. nap: Torino – Milánó – Garda-tó

Hetedik nap

Délelőtt megtekintjük Torino látnivalóit: Dóm, a Szent Lepel kápolna, (melyben őrzik a katolikus egyház híres ereklyéjét), a királyi palota és Kossuth Lajos lakóháza. Lombardia központjába, Milanóba kora délután érkezünk. Felkeressük a világ egyik legszebb templomát, a Dómot, majd ezt követően a Scala épületét. Milanói nézelődésünk után a Garda-tóhoz buszozunk, ahol sétálunk a tóparton. Láthatjuk a sirmionei várat és aki akar, egy hangulatos hajókirándulást is tehet a tavon. Szállás.

Képek a hetedik napról

8. nap: Miramare kastély – Szlovénia – Budapest – Pécs

Nyolcadik nap

Reggeli után hazafelé indulunk. Útközben egy kis kitérőt teszünk a Trieszt mellett lévő Miramare kastélyhoz, mely az osztrák császárok kedvelt üdülőhelye volt. Közvetlenül a tengerpartnál lévő kastély megtekintése után hazautazás. Budapestre érkezés az esti órákban. Budapest után mindenkit a felszállási helyére szállítunk.

Képek a nyolcadik napról

Végül egy rövid kis videó az utolsó előtti napról:

megjegyzés:

Az úton 1.355 nagyméretű (18 megapixeles) képet készítettem!

Dudi

3 thoughts on “Virágok és Műemlékek Dél-Franciaországban és Észak-Olaszországban